tanggal september lepas aku mula daftarkan diri yg x seberapa ni ke KEDAI TENAGA PUDU yg tentunya terletak di pudu. Perasaan aku ketika itu mcm tak ada ape pon pasal otak aku blur mcm skrg ni haa.. walaupon secara kontrak, aku bekerja mcm org yg sgt berdedikasi tinggi utk meraih pendapatan yg bagi korang x seberapa tapi bg aku pon same jugak la... banyak dah peristiwa yg aku lalui di sini bersama-sama staff yg seangkatan dgn aku, boss-boss yg mcm karenah, security yg byk ragam, si tukang rapi yg banyak ngomel dan tentunya kastemer yg berperangai aneh!
semua ini aku lalui dgn pahit manis bekerja sebagai _ _ _ oh x perlu ckp malu ah ;p
nampak senang sgt keje aku tapi bole jadi susah disebabkan oleh sesetengah kastemer yg mengada-ngada.
hei! korang x tahu ke hah bulan nam aritu kan tariff bil dah naik herge,,, so toksah dtg kaunter memekak bagai kat ktorang ni...g jumpa org atas terus lah ckp..kau jumpa kitorang pon bukan leh buat ape..kitorang pon kene bayar bil jugak...kalau sekadar nak luah perasaan boleh tapi jgn nak memaki hamun sgt phm?? ingat lepas ni nk g TNB bayar bil jgn mengada-ngada nak komplen mahal la ape la... dah kau x reti jimat nape nye?
kalau kau x puas hati kau kire sendiri okeh (click!)
ni lagi satu kes... slalu x dapat bil katenyer... hei bukan ke dlm surat khabar harian metro dah ade keluar iklan yg kau boleh cek bil kau secara online! so toksah lagi pening-pening kepale 3 bulan x dpt bil jadi mahal pasal ade tunggakan plus penalti bla bla bla...hah rase2 dah cek tu kalau nk print out bwk g bayar kat mane-mane TNB pon boleh dah...senang keje kau, senang keje kami ^_^
hmmm dalam setahun bekerja inilah yg aku lalui 5 hari seminggu....
penat dgn statement " CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT'' tapi kalau dah x pandai sgt right apenye lagi..
cakap jelah kau nak menang kan... +_+




0 pengkarut:
Post a Comment